Wednesday, March 30, 2011

'NAZAM CINTA' DALAM TUNAS CIPTA APRIL 2011


Tidak dinafikan, tahun ini, saya agak jarang menulis. Sebenarnya, saya telah pulun menulis ketika cuti semester yang lalu. Dalam majalah Tunas Cipta edisi April 2011, puisi tradisional saya yang berbentuk nazam menjadi pilihan editor untuk disiarkan. Bukan mudah sebenarnya untuk menghasilkan puisi tradisional ini. Dek perasaan ingin mencuba, saya belek nazam-nazam yang sedia ada. Tidak lengkap rasanya jika saya tidak mencari guru, lalu saya meminta tolong dari Kak Nisah Haron untuk meneliti nazam tulisan saya. Kak Nisah banyak membantu dan mengajar. Walaupun kehidupannya semakin sibuk, masa untuk penulis tunas seperti saya tetap ada. Terima kasih, Kak Nisah yang selama ini sememangnya banyak membantu saya, sampai majalah bulanan pun saya tempah daripadanya. Kepada semua pembaca, terimalah ‘Nazam Cinta’. Dapatkan majalah TUNAS CIPTA, APRIL 2011 dengan segera di pasaran!


No comments:

Post a Comment