Monday, March 28, 2011

'RANGKAP PANTUN BORIA TERBAIK'


Rasanya sudah lama saya tidak tumpahkan ilham rasa di sini. Dek hambatan tugasan yang bertimbun, saya abaikan blog ini buat sementara. Penat sungguh seminggu yang lalu apabila saya perlu menghadapi empat pembentangan dalam seminggu. Penat sungguh, tapi segalanya sudah pun berakhir. Oh ya, seminggu sebelumnya pula, saya telah diminta oleh si Zulfian, untuk menulis lirik boria bagi DPP Bank Rakyat sempena Pertandingan Boria ‘UUM Caltural Festival 2011’. Sejujurnya, saya tidak pernah terlibat dengan boria secara langsung dan tidak langsung. Saya terima sahaja permintaannya. Esok petangnya barulah saya dapat siapkan liriknya dengan sepuluh rangkap. Agak mencabar juga untuk memenuhi tema ‘Universiti Utara Malaysia: Universiti Pengurusan Terkemuka’. Saya sebenarnya menyimpan kebimbangan yang besar terhadap lirik tersebut, bimbang ianya tidak memenuhi kriteria sebagai lirik boria. 25 Mac yang lalu merupakan hari pertandingan dan saya pun hadir untuk melihat karya saya dipersembahkan buat pertama kalinya. Malam tersebut 3 kategori khas diumumkan dan keputusan rasmi diumumkan pada malam penutup. Tanpa diduga lirik tulisan saya itu dipilih sebagai ‘Rangkap Pantun Terbaik’ . Di samping itu, kategori khas lain yang turut diumumkan pada malam itu ialah ‘Tukang Karang Terbaik’ dan ‘Skstsa Terbaik’. Rasa terbeban yang saya rasakan sepanjang minggu itu seolah-olah terlerai begitu sahaja apabila rezeki pada malam itu juga memihak kepada saya. Pada malam penutup, pasukan boria DPP Bank Rakyat telah diumukan sebagai pemenang pingat gangsa. TAHNIAH!!!





4 comments:

  1. cngrats!! kire rezeki mlimpah2 la ni.. frst tym join trus dpat rangkap pntun trbaik.. pasni boleh la brgiat lbih aktif kn! go go go u cn do it!! ^^

    jom singgah sini ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  2. rumet!! tahniah ye...nnt tulis laa untuk sy plak ok...hehe

    ReplyDelete
  3. pewittt...hahahaha..caya la anip...aku yakin dgn hang la..terbaik dr blok c 125..kikikikikikikiki.....ko memang berbakat pun....lalala......taniah2...

    ReplyDelete