#SAYANGSAYANG

Friday, May 14, 2010

Keluarga MPR 2009 ; TERUSKAN SERIOSA GEMILANG KITA !!!

Salam pertemuan sekali lagi. Sukar rasanya untuk mencuri sedikit masa untuk meluahkan segala rasa yang terpendam di sini. Saya bukanlah seorang yang rajin berblog. Kali ini saya ingin meninggalkan catatan di sini mengenai Keluarga MPR 2009. Alhamdulillah, setelah menjadi graduan MPR 2009, banyak juga karya kami yang mendapat tempat di media.

Saban bulan, ada sahaja karya keluarga kami yang disiarkan di media. Sebagai contoh, media yang pernah menyiarkan karya ahli Keluarga MPR 2009 selepas kami bergelar mantan MPR ialah Dewan Siswa, Tunas Cipta, Dewan Bahasa, e@siswa, Fokus SPM, Mingguan Malaysia, Berita Minggu, Berita Harian dan Harian Metro. Meriah sungguh keluarga kami. Paling menonjol adalah pada bulan Februari dan April yang lalu. Harapnya selepas ini banyak lagi karya keluarga kita disiarkan di media.

Siapa tidak gembira jika karya sendiri disiarkan di media. Menjadi tatapan pembaca-pembaca lain. Walau bagaimanapun, kita tidak boleh cepat berpuas hati dengan apa yang kita perolehi setakat ini. Masih ingat tajuk utama esei bulan Februari Tunas Cipta hasil tulisan Syukri Sapuan? Ya, MPR 2009; Perjalanan Kami Masih Jauh. Masih jauh lagi perjalanan kita kerana perjalanan kita baru sahaja bermula. Masih banyak lagi kelemahan yang perlu kita perbaiki dan banyak lagi ilmu yang perlu kita tekuni.

Sebagai seorang penulis, kita memegang amanah yang berat untuk menyalurkan ilmu serta pengajaran buat pembaca. Sebagai graduan MPR, kita menggalas tanggungjawab untuk terus mengharumkan nama MPR. Ayuh, kita teruskan usaha menukang karya. Semoga rentak karya kita yang mendapat tempat di media berterusan dan tidak gemilang hanya di awal permulaan selepas bergelar mantan MPR .

Teruskan menulis, teruskan rentak gemilang Keluarga MPR 2009!!!





1 comment:

  1. teruskan kecemerlangan ini... Tahniah!

    Semoga ia berkekalan dan menjadi contoh kepada batcah lain..

    Kalian rapat dan bersatu dalam karya..

    ReplyDelete