Sunday, November 22, 2009

EKSPO PENUTUPAN KONVO UUM


Salam Satu Malaysia ! Setelah sekian lama tidak mencoretkan kisah di sini, rindu untuk menulis di blog dan berkongsi pengalaman membuak-buka di dada. Setelah usai peperiksaan akhir semester, dapatlah saya sedikit ruang untuk menulis di sini. Catatan kali ini berkisar Ekspo Penutupan Konvo UUM. Malam itu saya dikehendaki menghadiri Ekspo Penutupan Konvo kerana terlibat dengan integrasi pada malam itu yang menyumbang sebanyak 15 % untuk markah aktiviti kokurikulum saya. Malam itu merupakan malam kemuncak dan terdapat persembahan oleh artis-artis popular yang dibawa oleh pihak majalah MEDIA HIBURAN dari KARANGKRAF. Setelah mengambil kehadiran, saya dan beberapa orang teman melawat ke gerai-gerai yang dibuka. Saya juga tidak melepas peluang menaiki buaian pusing. Huh..tingginya. Tiba-tiba terasa gayat apabila buaian berhenti betul-betul di tahap yang tertinggi.

Saya juga sempat membeli burger ikan pada malam itu. Selalunya kita hanya pernah merasai burger ayam dan daging sahaja. Saya pun mencubanya beberapa orang teman yang lain. Dagingnya lebih lembut dan enak. Satu pengalaman yang baru.

Tatkala sedang asyik menjamah burger ikan, saya mendengar suara pengacara pentas persis seorang personaliti yang amat saya kagumi. Ya...tidak silap lagi. Dialah orangnya. Abang Muaz, dj radio Muzik FM. Saya betul-betul meminati suara dan gaya pengacaraannya. Dia juga merupakan pengacara di RTM. Tidak sangka pula dia mengemudi acara persembahan artis pada malam itu. Esoknya, saya terus memberitahunya di Facebook bahawa saya juga ada pada malam itu. Dia menghantar komentar di facebook saya bahawa tidak tahu pula saya merupakan penuntut UUM. Kalau tidak tentu dapat berjumpa. Baiknya abang Muaz nie.

Pada malam itu juga, saya mengajak kawan saya Hazlinda ke gerai majalah Karangkraf. Mungkin ada majalah yang boleh saya beli untuk di bawa pulang. Mereka memberikan diskaun untuk membeli majalah di situ. Saya pun membelinya. Dengan hanya RM 5, kami diberi 5 majalah yang berlainan dan salah satunya merupakan majalah MEDIA HIBURAN edisi minggu itu. Saya dan Hazlinda disuruh untuk bergambar dengan majalah MEDIA HIBURAN. Saya pun posing habis dan gambar kami telah disiarkan dalam MEDIA HIBURAN, 2 minggu selepas itu (cover pelakon-pelakon NUR KASIH). Huhu...mungkin melihat saya yang begitu aktif bertanya persis seorang wartawan dan tidak jemu-jemu bertanya mengenai karangkraf, seorang wartawan MEDIA HIBURAN, abang Sudyrman terus memberi kad nama karangkrafnya. Seronok sangat apabila dapat bersembang dengan para wartawan di situ.

Pengunjung ekspo pada malam itu semakin ramai membanjari dataran melihat persembahan artis. Tambah-tambah lagi apabila, Nur Shahila Amir Hamzah atau Shila OIAM tampil ke pentas dengan persembahan penuh tenaga menerusi lagu MEMORI TERCIPTA dan ADA-ADA SAJA. Artis lain yang turut menjayakan persembahan pada malam itu ialah HAIZA, CHAQ MENTOR, RIZ dan FAZLI ZALNAL

Seperkara lagi, malam itu saya telah membeli novel yang saya cari-cari selama ini iaitu 'JANJI MIFTAHUL RAUDHAH', hasil tulisan Sayidah Mu'izzah Kamarul Shukri. Alhamdulillah.

-Harap ekspo konvo UUM akan datang lebih meriah-
=)

No comments:

Post a Comment