Tuesday, January 10, 2012

SELESAI SUDAH PENGAJIANKU

Banyak sebenarnya catatan yang terlepas yang sepatutnya saya kongsikan di sini. Perihal keputusan penuh peperiksaan akhir dan keseluruhannya telah pun saya perolehi. Agak mendebarkan sebenarnya menantikan keputusan praktikal saya. Tambahan pula, penyarah yang meyelia saya bukanlah calang-calang orangnya. Pensyarah ‘killer’ gelarannya. Saat ketika mula-mula mengetahui, saya di bawah seliaannya, saya berfikiran positif kerana saya tahu perancangan Allah itu Maha Hebat dan saya bersyukur tanpa bantahan. Saat hati saya redha, ada juga bunyi-bunyi yang melemahkan semangat saya. ‘Habislah ko’, ‘Nasiblah aku tak dapat Encik R’…….antara kata-kata yang telah mengguris hati saya sebab sebagai seorang sahabat saya perlukan sokongan! [Sila cari buku tips untuk menjadi SAHABAT yang cemerlang!] Tajuk yang dicadangkan kepada saya juga bukanlah sesuatu yang mudah tetapi saya menerima tajuk itu tanpa bantahan. Hakikatnya tajuk itu berjaya saya kupas satu persatu dan bagi saya sesuatu yang amat menyeronokkan apabila sebagai seorang pelajar politik menulis sesuatu yang ilmiah dengan pemikiran yang kritis. Bagi saya, agak rugi jika saya membuat laporan praktikal mengenai sesuatu yang sememangnya di hadapan mata. Terima kasih Encik R kerana memberikan keputusan yang terbaik untuk saya, walaupun tidak memperolehi A+++, sekurang-kurangnya saya tahu laporan ilmiah saya bukanlah mencedok apa yang ada di hadap mata. Alhamdulillah, keputusan saya secara keseluruhan belajar di UUM amat memuaskan hati saya. [Tidak sabar rasanya untuk tunggu hari konvokesyen].

No comments:

Post a Comment