Saturday, December 31, 2011

BENGKEL PEMANTAPAN KARYA MPR


Catatan tertangguh sebenarnya. 14-16 Disember yang lalu, saya telah menyertai Bengkel Pemantapan Karya MPR di DBP. Sejak berakhirnya MPR 2009 yang lalu, saya sebenarnya mencari-cari, juga ternanti-nanti akan pertemuan kami yang seterusnya. Pertemuan itu ada tetapi alangkah baiknya kalau dapat berjumpa dengan kesemuanya-fikir saya. Saya juga berharap agar keluarga MPR 2009 dapat bersama-sama dalam program ini, tetapi hanya saya dan Syukri sahaja dapat menyertainya. Walau bagaimanapun, saya dapat berkenalan dengan ahli keluarga MPR yang lain, dari tahun 2002 sehinggalah ke 2011. Saya melihat program ini bukan lagi program seperti saya menyertai MPR 2009 yang lalu tetapi lebih kepada dorongan untuk lebih serius dalam berkarya. Kami dikehendaki untuk menghasilkan cerpen dan juga novel. Terima kasih kepada para pembimbing yang cukup bermotivasi memberikan galakkan iaitu Kak Salina, Kak Nisah dan Cikgu Shamsuddin. Terima kasih juga kepada urus setia yang bertungkus-lumus menjayakannya. Semoga berjumpa lagi!

2 comments: