Tuesday, May 12, 2015

CALON AKHIR CERPEN REMAJA HSKU 2013


Terkejut juga menerima ucapan tahniah menerusi aplikasi Whatsapp daripada abang Mohd Helmi Ahmad memandangkan saya tidak dapat melihat gambar yang dikirim. Alhamdulillah, cerpen remaja saya disenaraikan antara 16 yang terbaik Hadiah Sastera Kumpulan Utusan 2013. Walaupun tidak berjaya menempatkan diri antara 9 yang terbaik, berada antara kelompok 16 yang terbaik juga sudah membahagiakan saya. Berita ini mungkin agak lewat memandangkan majlis penyampaian hadiah telah dilangsungkan pada tahun (baca: 2014) lalu sedangkan antologi dan novel-novel yang diangkat sebagai pemenang baru sahaja menemui pembaca di PBAKL 2015 yang lalu. Berdasarkan rekod, hanya dua sahaja karya saya yang mendapat tempat dalam media terbitan Utusan pada tahun 2013 iaitu cerpen 'Asar di Penghujung Tahun ' ini dan sebuah puisi yang disiarkan dalam Mingguan Malaysia yang berjudul 'Memilih Juruterbang Nan Pejuang'.


2 comments:

  1. wah nice!..anywayy congrates ^_^

    ReplyDelete
  2. Halooo:)
    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete