Tuesday, July 5, 2011

RINDU KEDAMAIAN

Alhamdulillah, akhirnya saya memiliki majalah Tunas Cipta Jun 2010. Terima kasih kepada editor yang memilih puisi saya untuk disiarkan. Kerdilnya saya jika hendak dibandingkan dengan karya-karya rakan penulis yang lain. Kali ini sebumbung dengan Khalil Zaini, Amirul Ridzuan, Kak Yana yang comel, Kak Hani Salwa yang comel juga. Tidak terkecuali sebumbung dengan keluarga MPR 2009 yang lain iaitu adik Ahmad Muziru Idham Adnan dan si Penghuluwati, Nuraini Ruzi.

Rindu Kedamaian

Saat mereka menakluk dunia

muslihat retorik bermuka-muka

menghancurkan bahagia tercipta

berderai segala kerikil impian

dedebu kenangan berhamburan.

Aku masih termangu di sini

bersama doa harap tanpa henti

berikan aku ruang

untuk menghela nafas kedamaian

persis mereka

asyik bersorak

bertepuk gembira.

Kedamaian datanglah kembali

memeluk erat seluruh nadiku!

Mohd Haniff Mohammad Yusoff

Universiti Utara Malaysia

~TUNAS CIPTA JUN 2011~

No comments:

Post a Comment