Thursday, April 28, 2011

ANUGERAH TERINDAH



Saya akan tinggalkan jejak-jejak kenangan di sini

Dalam bilangan beberapa hari sahaja lagi

Biarpun air yang mengalir itu jernih pada asalnya

Dan penghujungnya menjadi keruh

Itu semua adalah citra hidup yang indah

Apakala di penghujung ini, rasa pantasnya masa berlalu

Tiga tahun menimba ilmu di sini

Akhirnya menghampiri hari-hari terakhir.

Hati saya bertambah sayu

Untuk meninggalkan sisa kenangan yang tercipta

Dengan insan-insan yang selalu di belakang saya

Menongkat saya saat saya rebah

Memimpin saya saat entah ke mana perginya semangat

Merekalah yang saya namakan cinta-cinta saya

Maafkan saya

Atas segala kekhilafan saya

Tidak pernah terbayang di hati saya

Untuk menidakkan kalian dalam diri ini

Sudah terpahat di sanubari

Antara kita punya cinta padu

Yang mana mungkin akan berkecai

Terima kasih terima kasih terima kasih

Kerana pernah hadir dalam hidup saya

Terima kasih Ya Allah,

Kerana menganugerahkan mereka

Buatku….

~Mohd Haniff Mohammad Yusoff




3 comments:

  1. Alamak,tiba-tiba rasa sayu.Sedih :(

    ReplyDelete
  2. Amal, maafkan saya untuk segalanya. Saya tahu, saya juga pernah menguris hati awak dan terima kasih, terima kasih, terima kasih untuk segalanya.

    ReplyDelete
  3. anippp.........
    sedeyyyyyyyyyyyyyy......
    andai bisa ku putar semula hidup ini..kan ku meniti sebuah jalan yang indah belaka...tiapa permulaan dan tida pengakhiran....tapi apakan daya....hidup dunia harus begini caranya.....

    ReplyDelete