Sunday, October 4, 2009

TUNAS SASTERA UUM


Salam pertemuan...seminggu selepas raya saya dihimpit oleh tugasan Universiti yang masih belum selesai...tambahan pula saya mempunyai pembentangan dan mid sem untuk subjek International Relations (IR)...rasa lelah juga tapi saya kuatkan semangat untuk menghadapinya...itu belum termasuk dengan program Tunas Sastera yang saya ikuti. Sehari suntuk saya menghabiskan masa di Pusat Budaya, sedangkan esoknya saya mempunyai mid sem IR...tapi saya rasa lega apabila dapat melalui semuanya...tido pun ala kadar...
Berbicara mengenai Tunas Sastera tersebut, saya pada asalnya hanya menulis nama sebagai peserta tetapi Kak Shila telah membuka ruang kepada saya untuk menjadi ajk sekali...Program ni memang dinantikan oleh saya, untuk megetahui selok belok penulisan puisi...banyak juga input yang saya perolehi daripada penceramah, saudara Puzi Hadi.

Pada hari tersebut juga, saya telah ditugaskan untuk menjadi fasi kumpulan 4. Tertanya-tanya juga siapalah yang akan menjadi anak buah saya...em, anak-anak buah saya terdiri daripada 4 orang pelajar tingkatan 4 SMK Tun Sharifah Rodziah dan 4 orang pelajar tingkatan 6 bawah SMK Pulau Nyior.Hanya seorang sahaja daripada mereka ialah lelaki...

Saya dan rakan-rakan lain ditugaskan untuk memimpin mereka ke destinasi yang telah ditetapkan kepada setiap kumpulan...kami yang bertindak sebagai fasi pun kena lari ke sana sini. Penat...penat...penat... Hujan pun turun selebatnya petang tu...habis lenjun kami semua...dalam kebasahan hujan, kami teruskan explorasi...

Explorasinya cukup menarik, setiap 'check-point' ada sahaja denda yang perlu dilakukan oleh anak-anak buah ni...haha..kelakar pun ada...padan muka korang...

Tapi semuanya berjalan lancar...kumpulan saya tidak sempat untuk menghabiskan ke semua check-point. Tinggal dua sahaja lagi...sabar je la...kita dah cuba buat yang terbaik...

Program tu memang menarik sangat...dapat ilmu dan dapat kenalan baru...kepada ahli kumpulan 4, jaga diri,teruskan usaha mencapai cita-cita dan kepada mereka yang memang meminati sastera teruskan meulis...jangan nakal-nakal ye dik...ikhlas dari abang Anip...

No comments:

Post a Comment