Friday, July 3, 2009

CINTAKU DENGAN PENULISAN

Mengimbas kembali detik permulaan saya menulis, saya masih belum mengerti mengenai dunia penulisan dan sastera Melayu yang sebenar. Namun, mungkin asyik diasuh untuk menulis dan menghantar karya ke majalah-majalah, saya semakin jatuh cinta dengan dunia penulisan. Sewaktu di bangku sekolah rendah, masa senggang saya dihabiskan untuk menulis dan menghantar hasil tulisan saya untuk pelbagai ruangan dalam majalah-majalah tempatan. Nama saya semakin kerap tersiar dalam majalah KUNTUM. Saya masih ingat akan mottonya iaitu 'mendidik sambil menghibur'. Tidak saya nafikan, sedikit sebanyak, situasi ini merangsang saya untuk terus menulis. Puisi pertama saya yang disiarkan dalam KUNTUM ialah 'Seekor ikan'. Selepas itu, puisi-puisi saya yang telah disiarkan dalam Kuntum ialah, 'Malam', Sinar Kejayaan', Insan Mulia', 'Perpustakaan'

Kini saya lebih tertumpu untuk menghantar puisi, rencana serta tulisan untuk ruangan surat pembaca ke majalah DEWAN SISWA, DEWAN MASYARAKAT, DEWAN KOSMIK dan TUNAS CIPTA.

No comments:

Post a Comment