Monday, December 17, 2018

HADIAH SASTERA SELANGOR 2018

Sejujurnya saya perlu ke Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) kerana telah mendaftar sebagai pembentang dalam sebuah seminar yang dianjurkan. Kebetulan pula majlis perkahwinan Fysah dalam minggu yang sama. Beberapa hari selepas itu sememangnya saya bercadang untuk menginap di Universiti Kebangsaan Malaysia, melangsaikan tugas yang belum selesai. Kebetulan pula penganjuran Hadiah Sastera Selangor 2018 diadakan ketika saya benar-benar berada di sana. Editor sastera juga memperingat agar dapat menghadirkan diri. Segalanya teratur, tersusun. 

Saya ke sana dengan menumpang keluarga Legasi Oakheart yang turut membuka rerurai sempena Hadiah Sastera Selangor 2018. Dapatlah saya berjumpa, bertegur sapa dan merakam kenangan dengan penulis-penulis lain yang selama ini hanya bertegur di Facebook atau di Instagram. oh ya, sempat juga saya beli novel terbaharu FIXI berjudul Pesona terus dari penulisnya, Arif Zulkifli.



Malam yang penuh kenangan itu telah menyangkutkan cerpen tunggal saya dalam Selangor Kini untuk tahun 2018 yang berjudul 'Seperti Apakah Rasanya Piza' dalam senarai Hadiah Penghargaan kategori Cerpen. 


Terima kasih juri yang memilih. Terima kasih editor sastera Fazallah dan akhbar Selangor Kini untuk ruang dan peluang. Terima kasih kerajaan Selangor yang menganjurkan HSS 2018 dan mengiktiraf karya sastera. 

No comments:

Post a Comment