Wednesday, October 17, 2018

ANTOLOGI KARYA DARIPADA DIARI RAHSIA


Saya begitu merasakan proses penerbitan antologi ini tidak terlalu memakan masa yang lama. Saya bersyukur kerana turut terselit sebagai penyumbang bersama sahabat-sahabat penulis yang lain.  Sebenarnya ini merupakan antologi kedua saya bersama Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP). Antologi pertama tidak saya temukan dalam jasad yang nyata, tetapi menurut rekod, telah berjaya diterbitkan. Dunia pembukuan memang rumit! (?)

Coretan saya yang dimuatkan dalam antologi ini merupakan tulisan saya dalam ruangan Buah Pena Alumni MPR yang disiarkan dalam majalah Tunas Cipta pada tahun 2012. Selain itu turut dimuatkan sebuah cerpen saya yang pernah disiarkan dalam sebuah majalah terbitan DBP sekitar tahun 2015. Antologi ini sudah boleh dibeli secara atas talian atau boleh saja bermesej peribadi menanyakannya kepada penulis yang terlibat.

Saya mengucapkan selamat mendapatkannya dan membaca dengan hati yang senang. Oh ya, saya kira lebih sesuai juga diujarkan salam perkenalan kepada yang sudi membeli dan membacanya. Kira-kiranya ungkapan sebegitu sesuai juga memandangkan tulisan-tulisan di dalamnya lebih menjurus kepada proses permulaan dan tabiat penulis.

No comments:

Post a Comment