Thursday, June 2, 2011

SELAMAT TINGGAL UUM

Sedih rasanya melangkah pergi meninggalkan ujana ilmu ini. Sayup rasanya hati apabila melihat kembali kenangan-kenangan yang tercipta. Segalanya bermula pada tahun 2008, apabila aku mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Utara Malaysia @ UUM dalam bidang pengajian Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Hal Ehwal Antarabangsa. Panjang sungguh nama kos aku ni. Dalam masa yang sama, aku ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang pengajian Ijazah Sarjana Muda Penulisan Kreatif di ASWARA dan aku mengambil keputusan untuk memilih UUM yang lebih dekat. Tiga tahun menjaring ilmu di situ membuatkan aku rasa belum bersedia untuk meninggalkan segala-galanya yang aku temui di sana. Saat hari terakhir aku menghayunkan langkah, aku mengalirkan air mata dan air mata itu bukti cintaku. Selamat tinggal kawan-kawan, semoga bersua lagi!


No comments:

Post a Comment