#SAYANGSAYANG

Friday, March 20, 2015

#BloggerTalk : BLOG MENGUNTUNGKAN ATAU MERUGIKAN MASA ?

Tak sempat nak taip untuk segmen-segmen sebelum ni. Rindunya....rindu sangat dekat Sahabat Blogger (muah cikit). Terima kasih Mal sebab wujudkan segmen #BloggerTalk. Sekurang-kurangnya Sahabat Blogger masih bernyawa. Ya, masih!


Baiklah, kita rungkai satu persatu ya. Dunia blog bukanlah sebuah pilihan yang menjanjikan kau untuk menjadi kaya dalam sekelip mata, bukan jua tempat untuk kau menjadi retis internet. Bukan sama sekali, sayang. Walau bagaimanapun, melalui blog memberi kau pilihan untuk pelbagai cabang tujuan untuk kau kongsikan bersama pembaca. 

Berblog sangat menguntungkan apabila kita dapat berkongsi sesuatu melalui pengalaman yang kita lalui. Mungkin niat kita sekadar untuk menitip rasa, contohnya seperti pertama kali memasak sambal udang, pengalaman melancong ke Zimbabwe dan kenangan jatuh basikal. Bagi pembaca blog kita, yang kita taip di blog sangatlah berguna sebagai panduan bagi mereka yang belum pernah rasa apa yang kita rasa. Perkongsian yang mudah!

Mempunyai blog sangat menguntungkan. Dapat kenal-kenal dengan blogger lain, meluaskan rangkaian silaturrahim. Salam kenal kepada yang baru singgah sini. [Kenal Kek Nis? Kek Nis dah nak kahwin...itu sahaja.] Blog juga sebenarnya boleh jana pendapatan tapi kita tidaklah menjadikannya sebagai tujuan utama untuk mempunyai blog. Benda tu akan datang dengan sendirinya. Nanti Nuffnang bayarlah kat kita! 

Kadang-kadang aku rasa blog adalah tempat terbaik untuk aku meluahkan sesuatu dengan nada berlapis-lapis. Blog ni pun macam media sosial yang lain yang sebenarnya seperti diari elektronik. Kita sememangnya perlu untuk meluahkan atau memuntahkan segala yang terbuku di hati dan melalui blog kita mampu untuk melakukannya. Siapa yang untung dalam hal ni? Jiwa raga kita yang untung, daripada merana terseksa. 


Merugikan masa? Bukan ke dengan berblog dapat mengisi masa lapang? 

Sampai di sini dahulu huraian penuh ilmiah kita kali ini, Insya-Allah aku akan sertai lagi segmen SB yang lain. 

Salam manis.

#BloggerTalk

Sunday, March 15, 2015

AKAN DATANG!

Akan datang, sebuah lagi antologi yang memuatkan sebuah cerpen saya akan diterbitkan. Penerbitnya ialah sebuah penerbit alternatif dan merupakan kali pertama karya saya bersama mereka. Melihat senarai penulis bagi karya yang terpilih juga merupakan kali pertama kami disatukan dalam antologi. Segala perkhabaran terbaru akan saya maklumkan nanti. 

Tuesday, March 3, 2015

SEGMEN BLOGWALKING BERSAMA DYLLAREZAN


Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh

Kali ini saya menyertai segmen yang dianjurkan blogger Dyllarezan.

Salam perkenalan kepada blogger-bloger yang turut serta. 

Kepada yang ingin menyertainya boleh sahaja klik pada 'banner' di bawah.

Selamat berjalan-jalan!