#SAYANGSAYANG

Friday, January 31, 2014

ULANG TAHUN KELAHIRAN KE-26

Oh usiaku kian berganjak, diriku bagaikan tidak percaya. Inikah dinamakan cinta? Rasanya baru sahaja menyambut usia jubli tembaga tahun lepas. Dan Januari datang lagi tanpa pernah kecundang dalam mendahului bulan-bulan yang lain. Januari kali ini juga indah tetapi sayang karya dalam penulisan tidak menyerlah. Januari tahun ini saya sudah bebas dari peperiksaan, tiada tekanan menghadap segala nota dan teori yang menyesakkan. Januari kalai ini juga kaki saya sempat merayap-rayap ke Kuala Lumpur, hampir seminggu juga di sana. Dan Januari saya batuk tanpa henti. Hehehe. 

Melalui blog saya yang indah menawan ini, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada setiap daripada anda yang mengucapkan selamat ulang tahun kelahiran kepada saya tidak kira secara verbal atau non-verbal. Hehehehe. Terima kasih atas ucap selamat yang disalurkan melalui Facebook, Twitter, SMS, WeChat dan juga WhatsApp. Oh ya terima kasih yang bagi hadiah dan yang janji nak bagi hadiah. Saya tunggu dengan penuh setia. Berikut beberapa ucapan yang menarik perhatian saya. Ada artis ucap selamat juga tau! 

Melalui Facebook, saya menerima ucap selamat daripada seorang pelakon dan juga penggiat teater, Shafaren Hamid. Di Twitter selalu juga berbalas tweet dengan beliau. Seterusnya, blogger terkenal Malaya, Ben Ashaari pun ucap selamat di dinding twitter saya. Terima kasih Abang Ben!

Ucapan menerusi Facebook
Melalui Twitter, saya turut menerima ucap selamat daripada Kak Farah. Farah mana? Ala Farah AF 2 Breep....breep...tu. Kebetulan, sebenarnya kami menyambut hari pertambahan usia pada tarikh yang sama. 

Ucapan daripada Farah Diana menerusi Twitter

Oh ya melalui Twitter ni, saya tertarik sangat dengan ucapan Shamsul Amin. Saya rasa saya ni seperti selebriti pula tau! 


Usaha yang baik oleh Shamsul Amin


Kalaulah betul-betul 'trending' #HappyBirthdayMohdHaniffMohammadYusoff tu, tahun depan rasanya saya kena buat album berduet dengan Dato' Siti Nurhaliza Taruddin. 

Terima kasih juga buat FAMILY SKYPE, boleh cari kami di twitter dengan kata kunci : #familyskype Eh, terpromosi pula. Mereka membuat ucapan melalui aplikasi WhatsApp. Walaupun kami tidak pernah berjumpa, tetapi keakraban antara kami tetap terasa.

Oh ya, saya juga nak ucapkan terima kasih kepada seorang abang ini atas kreativitinya mengedit gambar saya di bawah ini:

Terima kasih Bang Najeeb!
Ya, dia juga seorang blogger, bolehlah ke blog beliau seperti alamat blognya yang tercatat dalam gambar di atas. Terima kasih abang Najeeb, nak hadiah juga!!! 

Yang memberi dan kirimkan hadiah, terima kasih tidak terhingga. Yang berjanji dan belum dilunasm saya tunggu penuh setia. Hehehe. Setulus ikhlas dari hati, saya ingin mengucapkan ribuah terima kasih atas ucapan dan tanda ingatan yang kalian berikan. Semoga penambahan umur ini lebih mematangkan diri dari segala sudut dan segi. =)


Antara hadiah yang diperolehi tahun ini




PEMENANG PERTAMA SILANG KATA SOLUSI



Alhamdulillah, setelah tiga kali percubaan berturut-turut, akhirnya tersangkut kali ini dan terus menjadi pemenang tempat pertama. Dua percubaan sebelumnya gagal untuk mendapat sebarang hadiah. Ini merupakan kali pertama memenangi peraduan silang kata anjuran majalah berbentuk Islamik, Solusi. Sebelum ini pernah menang tiga kali peraduan silang kata majalah Dewan Siswa-itu cerita zaman persekolahan dulu. 

Beli dan bacalah majalah Solusi ni. Banyak manfaatnya dan kertas serta kulit majalah ni sangat berkualiti! Saya begitu berpuas hati apabila memilikinya. 


Majalah Solusi keluaran terkini. [Diambil dari Facebook 'Majalah Solusi']

Monday, January 27, 2014

EMPAT JAM DI LANGKAWI


CATATAN TERTANGGUH- DISEMBER 2013

Benar, hanya empat jam sahaja kami berada di Langkawi. Mengikut perancangan awal sememangnya sebegitulah- tidak terlalu lama. Kami ke sana sekadar untuk menjamu selera dan bersiar-siar di sekitar kawasan jeti Pekan Kuah sahaja. Memandangkan waktu cuti persekolahan, jadi memang ramai pelancong dari dalam dan luar negara yang hendak ke Langkawi ketika itu. Hampir sejam juga menuggu waktu perjalanan feri memandangkan itulah waktu perjalanan terdekat yang ada: kami juga dinasihatkan untuk membeli tiket feri terlebih dahulu ketika tiba di jeti Pekan Kuah nanti memandangkan hanya sehari ke Langkawi-bimbang kehabisan tiket.

Bertolak dari jeti Kuala Perlis ke jeti Pekan Kuah, Langkawi memakan masa sejam juga, namun jika dibandingkan perjalanan dari Kuala Kedah ternyata masa perjalanannya lebih lama berbanding dari Kuala Perlis. Setibanya di jeti Kuala Perlis, kami terus membeli tiket untuk pulang dan seterusnya mencari restoran Kenny Rogers. Restorannya hanya berhadapan sahaja di luar bangunan jeti Pekan Kuah.

Setelah usai bersolat- jangan bimbang akan kemudahan awam di bangunan jeti Pekan Kuah, kami bersiar-siar sambil bergambar di Dataran Helang. Baki masa yang ada kami gunakan untuk membeli-belah [membeli coklat] dalam bangunan jeti Pekan Kuah.

Perjalanan pulang berjalan dengan lancar cuma laut bergelora ketika hampir ke Jeti Kuala Perlis. Memang terasa terumbang-ambing. Filem Thor dipertontonkan kepada penumpang tetapi keletihan menyebabkan saya tidur sepanjang perjalanan pulang. Empat jam di Langkawi, pengalaman manis bersama teman-teman, melarikan diri dari tekanan.